W ramach ciągłego inwestowania w innowacje, firma Avron z dumą ogłasza wprowadzenie do swojej floty pierwszej elektrycznej naczepy chłodniczej z systemem odzyskiwania energii „z drogi”. Ten przełomowy krok w logistyce produktów świeżych pozwala na ładowanie agregatu chłodniczego podczas jazdy i hamowania, co eliminuje emisję CO2 o 30% oraz zmniejsza zużycie paliwa również o 30%.
Pojazdy poruszające się po drogach często tracą dużo energii, którą teraz można odzyskać i wykorzystać do utrzymania ładunku w optymalnej temperaturze. Technologia AxlePower firmy Thermo King, opracowana we współpracy z BPW, przekształca utraconą energię w źródło zasilania chłodzenia naczepy. Energia pochodzi nie tylko z akumulatora, ale również z osi generatora, co jest porównywalne do działania dynamo w rowerze, wykorzystując energię kinetyczną z jazdy.
Rewolucyjna Energia dla Świeżej Logistyki
Jest to rewolucja w logistyce świeżych produktów. Nasze nowe naczepy z agregatami chłodniczymi to fundament biznesu, zapewniający zachowanie odpowiedniej temperatury w całym łańcuchu dostaw. Innowacja polegająca na odzyskiwaniu energii i możliwości działania w 100% na energii elektrycznej to milowy krok w rozwoju naszej firmy, który pozwala na oszczędność paliwa i zmniejszenie eksploatacji floty. Nasze naczepy spełniają europejskie normy CO2, umożliwiając wjazd do miejskich stref nisko i zeroemisyjnych.
Zgodnie z naszym mottem „Better Every Day”, codziennie stawiamy na rozwój i innowacje. Dokładamy wszelkich starań, aby nasze usługi były na najwyższym poziomie, wykorzystując najnowocześniejsze rozwiązania. Elektryczna chłodnia to tylko jeden z wielu kroków w rozwoju Avron.
Cieszymy się, że możemy być częścią tej ekologicznej ewolucji, która przynosi korzyści zarówno naszym klientom, jak i środowisku.
Nasza firma właśnie odebrała w pełni elektryczną naczepę, która odzyskuje energię z przejechanych kilometrów. Bateria „Energ-e Pack” umieszczona pod naczepą czerpie energię z hamowania i ruchu naczepy, eliminując emisje CO2 i zmniejszając zużycie paliwa. Dodatkowo, odzyskiwanie energii wytwarzanej podczas hamowania pomaga zmniejszyć zużycie klocków hamulcowych i wydłuża okresy międzyobsługowe agregatu, zapewniając cichszą pracę w porównaniu do tradycyjnych silników wysokoprężnych.
Dzięki niezależnemu systemowi chłodzenia zamontowanemu na naczepie, rozwiązanie to staje się systemem typu plug and play, który działa niezależnie od ciągnika. Może współpracować z dowolnym źródłem zasilania ciągnika: napędem wysokoprężnym, LNG, CNG, wodorowym lub w pełni elektrycznym. Generując i magazynując energię w drodze, nie wymaga dedykowanej infrastruktury do ładowania, co zapobiega dodatkowym przestojom.